логотипі басқа бет  
  Байланыстар Сайт картасы

МЖӘ туралы

Қазақстанда мемлекеттік-жекеменшік әріптестік (МЖӘ) тетігі халық арасында күн сайын танымал бола түсуде, бірақ елде МЖӘ енгізудің маңыздылығын халықтың бәрі бірдей түсіне бермейді. МЖӘ механизмі жеке қаржыландыруды тарту және әлеуметтік инфрақұрылымды басқару үшін жеке және мемлекеттік секторлар арасындағы ұзақ мерзімді қатынастарға негізделген. Мемлекет әлеуметтік маңызы бар объектілерге салынған жеке инвестициялардың көмегімен бюджетті оңтайландыра алады, сол арқылы қаржылық ауыртпалықтан құтылып, сонымен бірге бизнестің «мемлекеттік» нарыққа шығуына мүмкіндік береді.

Қазақстанда МЖӘ тетігін қолданудың заңнамалық негізі 1991 жылы қаланды, ал 2006 жылы «Концессиялар туралы» Қазақстан Республикасының жеке Заңы қабылданды, ол МЖӘ заңнамасының одан әрі дамуын алдын ала анықтайтын негізгі құжат болды. Қазақстандағы шеңбер.

2015 жылы «Мемлекеттік-жекешелік әріптестік туралы» Қазақстан Республикасының Заңы қабылданды, ол МЖӘ жобаларын бастау мен дайындауда жеке сектордың рөлін арттырды.

Қазіргі жағдайда МЖӘ үкімет пен бизнестің өзара тиімді шарттарда ұзақ мерзімді ынтымақтастығын құру арқылы мемлекеттік маңызды жобаларды жүзеге асырудың нақты баламасына айналуда.

Қазір Қазақстанда МЖӘ аясындағы жобаларды тиімді жүзеге асыру үшін барлық жағдай жасалған. Мұндай жобаларға мемлекет жер береді, коммуникациялар береді, құжаттарын рәсімдейді. Бизнестің міндеті – әртүрлі жобаларды жүзеге асыруға және салуға инвестиция салу. Бұл мемлекет пен жеке сектор арасындағы ынтымақтастық.

МЖӘ туралы Заңның қабылдануымен елде мемлекет жоспарланған МЖӘ жобасын жариялаған кезде бәсекелестік диалог механизмі енгізілуде және барлық мүдделі тұлғалар жеке әріптесті анықтау бойынша конкурстық рәсімдерге қатыса алады.

Тікелей келіссөздер пайда болды, барлық жобаларға мемлекет тарапынан да, жеке бизнестің де (жеке қаржылық бастама) бастамасы болуы мүмкін.

Егер жеке тараптың, яғни бизнестің МЖӘ жобасын жүзеге асыру идеясы болса, онда ол байланысты болатын объектіні иелену немесе ұзақ мерзімді жалға алу құқығы бар жағдайларда тікелей келіссөздерге кірісе алады. осы жоба бойынша және балама ұсыныстар болмаған жағдайда тікелей келіссөздер негізінде тендерсіз шарт жасасу. 

Мысалы, МЖӘ механизмі арқылы жеке меншікті мемлекет жалға алуға болады. Бұл ретте меншік иесі өз үй-жайын (мысалы, балабақшаны) жалға беру бойынша МЖӘ жобасын іске асыру туралы мемлекетке ұсыныс жасауға құқылы, ал МЖӘ субъектілерінің шығындарын өтеу көзі болады. МЖӘ объектісін пайдаланғаны үшін жалдау ақысы болуы мүмкін, сонымен қатар қызметтердің белгілі бір көлемін тұтынуға кепілдік берілуі мүмкін.

Тікелей келіссөздер арқылы тендерсіз МЖӘ шартын жасау үшін бірнеше кезең қажет болады.

Әлеуетті жеке серіктестер толтырып, мемлекеттік серіктеске жіберуі керек (яғни, МЖӘ объектісі «Білім» саласына жататын болса – онда «Қостанай облысы әкімдігінің білім басқармасы» мемлекеттік мекемесінде, егер «Денсаулық сақтау» саласы бойынша – «Денсаулық сақтау басқармасы» мемлекеттік мекемесінде. Қостанай облысы әкімдігінің"және т.б.) мыналарды қамтитын тікелей келіссөздерге қатысуға өтінім:

- әлеуетті жеке серіктестің атауы мен мекенжайы;

- мемлекеттік тиесілігі (заңды тұлғалар үшін), азаматтығы (жеке тұлғалар үшін);

- заңды тұлғалардың басшылары немесе меншік иелері және әлеуетті жеке әріптесті білдіретін тұлғалар туралы мәліметтер;

- әлеуетті жеке серіктеске тиесілі объектіге немесе зияткерлік шығармашылық қызмет нәтижелеріне айрықша құқықтарға қатысты меншік құқығын немесе ұзақ мерзімді жалға алу құқығын растайтын құжаттар;

- әлеуетті жекеше әріптестің зияткерлік шығармашылық қызмет нәтижелеріне айрықша құқықтары бар екенін тиісті уәкілетті мемлекеттік органның растау хаты;

- МЖӘ жобасының бизнес-жоспары, оның ішінде МЖӘ жобасының қаржылық-экономикалық моделі;

- әлеуетті жеке әріптестің біліктілік талаптарына сәйкестігін растайтын құжаттар

Өтінішті қарау кезінде мемлекеттік әріптес МЖӘ жобасын іске асыру қажеттілігін, жекеше әріптесті анықтаудың таңдалған әдісінің негізділігін анықтайды және 15 жұмыс күні ішінде оның қорытындысын ресімдейді.

Қорытындыда анықталған жағдайда, уәкілеттімың жеке тұлғалара МЖӘ жобасын іске асыру қажеттілігі туындаған жағдайда уәкілетті тұлға (тікелей келіссөздерді ұйымдастырушы) әлеуетті жеке әріптестің біліктілік талаптарына сәйкестігін анықтау мақсатында біліктілік іріктеуін жүргізеді.

Әлеуетті жекеше әріптес Заңның 32-бабында белгіленген біліктілік талаптарына сәйкес келген жағдайда уәкілетті тұлға (тікелей келіссөздерді ұйымдастырушы) әлеуетті жекеше әріптестің біліктілік талаптарына сәйкестігі туралы қорытынды жасайды.

Мемлекеттік серіктес жоспарланатын МЖӘ жобасы туралы қысқаша ақпаратты өзінің ресми интернет-ресурсында жариялайды, Қазақстан Республикасының бүкіл аумағында таратылатын мерзімді баспа басылымдарында (кемінде бір), МЖӘ дамыту орталығының интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етеді. оны жүзеге асыруға мүдделі баламалы ұсыныстардың әлеуетті жеке серіктестері.

Сонымен қатар, басқа интернет-ресурстарда және баспа басылымдарында орналастыруға рұқсат етіледі.

Әлеуетті жекеше әріптестерден жазбаша нысанда алынған балама ұсыныстар болмаған жағдайда, техникалық күрделі және (немесе) бірегей жобалар бойынша 60 (алпыс) күнтізбелік күн ішінде, ал басқа жобалар бойынша 30 (отыз) күнтізбелік күн ішінде немесе балама ұсыныстар ұсынылған жағдайларда талаптарға сәйкес келмесе, МЖӘ жобасының бастамашысы және біліктілік іріктеуінен өткен әлеуетті жеке әріптес тікелей келіссөздерге қатысушы болып танылады.

Бұл ретте көрсетілген мерзімдер Қазақстан Республикасының бүкіл аумағында таратылатын мерзімді баспа басылымында хабарлама алғаш рет жарияланған күннен бастап есептеледі.

Мемлекеттік серіктес тікелей келіссөздер жүргізу туралы шешім қабылдағаннан кейін жобаның бизнес-жоспары тиісті сараптамалар мен бекітулерден өтеді, атап айтқанда:

·       тиісті саланың уәкілетті органының 10 жұмыс күні ішінде салалық сараптама жүргізуі;

·       МЖӘ жобасының бизнес-жоспарын тікелей келіссөздерді ұйымдастырушы мемлекеттік жоспарлау жөніндегі жергілікті уәкілетті органға жібереді;

·       Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі жергілікті уәкілетті орган келіп түскен күннен бастап 3 (үш) жұмыс күні ішінде МЖӘ жобасы бойынша бизнес-жоспарды және келіп түскен материалдарды МЖӘ орталығына жолдайды;

·       МЖӘ жобасының бизнес-жоспарына сараптаманы Мемлекеттік-жекешелік әріптестік орталығы жүзеге асырады және техникалық күрделі жобалар бойынша МЖӘ жобасының бизнес-жоспары ұсынылған күннен бастап 30 (отыз) жұмыс күні ішінде жүзеге асырылады. және (немесе) бірегей. Басқа жобалар бойынша сараптама мерзімі МЖӘ жобасы бойынша бизнес-жоспар ұсынылған күннен бастап 15 (он бес) жұмыс күні ішінде;

·       Оң қорытындыдан кейін мемлекеттік жоспарлау жөніндегі жергілікті уәкілетті орган МЖӘ орталығы жүргізген сараптаманың негізінде МЖӘ жобасының бизнес-жоспарына қорытынды дайындайды. Мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық немесе жергілікті уәкілетті органның сараптаманы ескере отырып, МЖӘ жобасы бойынша бизнес-жоспарды қарауының жалпы мерзімі техникалық күрделі және (немесе) бірегей жобалар үшін 40 (қырық) жұмыс күнінен аспауға тиіс. , ал басқа жобалар бойынша – 25 (жиырма бес) жұмыс күнінен аспауы тиіс;

·       Тікелей келіссөздерді ұйымдастырушы МЖӘ жобасы бойынша бизнес-жоспар бекітілген күннен бастап 3 (үш) жұмыс күні ішінде бұл туралы МЖӘ жобасының бастамашысы болған әлеуетті жеке әріптесті хабардар етеді;

·       МЖӘ жобасына бастамашы болған әлеуетті жекеше әріптес хабарламаны алған күннен бастап 15 (он бес) жұмыс күні ішінде уәкілетті тұлғаға МЖӘ жобасының бекітілген бизнес-жоспарына сәйкес әзірленген МЖӘ шартының жобасын ұсынады;

Тараптардың МЖӘ шарты бойынша келіссөздерінен кейін, қажетті бекітулер мен сараптамалардан өткеннен кейін тараптар келісім жасайды.

Сондай-ақ, мемлекеттік-жекеменшік әріптестік тетіктерінің бірі мемлекеттік органның бастамасымен МЖӘ жобасын жүзеге асыру болып табылады.

 

Мұндай жағдайда әлеуетті жекеше әріптес мемлекеттік әріптес ұйымдастыратын жеке серіктестік тендеріне қатысу арқылы анықталуы тиіс. Жеке әріптесті анықтау жөніндегі конкурс туралы ақпарат конкурсты ұйымдастырушының ресми сайтында және бұқаралық ақпарат құралдарында орналастырылған.